עליית ערך דירות בברצלונה לאחר שיפוץ והשבחה

כאשר אנחנו מחליטים להשקיע בנכס נדל”ן בחו”ל, נרצה למצוא את זה שיעניק לנו את התשואה הגבוהה ביותר, מן הסתם. בערים מבוקשות ברחבי העולם, שבהן כל פיסת נדל”ן כמוה כאוצר של ממש, אחת הדרכים להשיג תשואה שכזו היא באמצעות שיפוץ של הנכס והשבחתו: שיפוץ שכזה יעלה מידית את מחיר הדירה באחוזים רבים.

השקעה בשיפוץ לטובת תשואה מרשימה

ממבט ראשון, נשמע כאילו השבחת הנכס באמצעות שיפוץ היא צעד לא כדאי. ומדוע? משום ששיפוץ עולה לא מעט כסף, והכסף הזה למעשה ייגרע מהתשואה שתקבלו על הנכס. בתאוריה, עניין זה יכול להיות נכון, אך חשוב לזכור כי התמורה על השיפוץ היא לא ‘אחד לאחד’: הסכום שתשקיעו בשיפוץ יחזיר את עצמו ועוד הרבה יותר מזה בהמשך – אם תעשו את הדברים כמו שצריך.

המשוואה הזו פועלת בצורה נפלאה בערים מבוקשות כמו ברצלונה, בירת קטלוניה, שבה הביקוש לנדל”ן גבוה תמיד. כיצד זה עובד? בשני מישורים: ראשית, לאחר השיפוץ ערך הדירה עשוי לא פעם לעלות בשיעור גבוה יותר מעלויות השיפוץ עצמו. שנית, גם השכירות על הנכס תעלה בעקבות השיפוץ, מה שיעניק לכם תשואה מידית גבוהה יותר ורווח גדול יותר. מדובר כאן במהלך משתלם לכל הדעות.

גם לשפץ צריך לדעת

אז השתכנעתם ששיפוץ הוא הדבר הטוב ביותר שצריך לעשות לאחר רכישת נכס בברצלונה? יפה. חשוב שתבינו שזה לא פועל באופן אוטומטי. לפני שאתם מתחילים בשיפוצים, עליכם לבדוק כמה וכמה דברים חשובים:

  • עד כמה האזור שבו אתם מתכוונים לרכוש את הנכס נחשב מבוקש? ככל שהביקוש עולה, כך ערך הדירה צפוי לעלות יותר לאחר השיפוץ
  • האם ישנם נכסים באזור שבו אתם מתכוונים לרכוש דירה, אשר דורשים שיפוץ מינימלי? בכל מהלך שכזה, חשוב לבצע שיפוץ שלא יהיה מוגזם, כדי שלא תתקשו להחזיר את ההשקעה בהמשך
  • האם אתם מכירים אנשי מקצוע מקומיים שאפשר לסמוך עליהם?

הסעיף האחרון הוא מהחשובים ביותר כאן: כמו שלא תזמינו אליכם הביתה, בישראל, איש מקצוע שאינכן סומכים עליו, חשוב שתוודאו כי מי שעושה עבורכם את השיפוץ בברצלונה גם הוא איש מקצוע מיומן ואיכותי באמת.

אחת הדרכים להבטיח זאת היא ‘לשים את המפתחות’ בידיהם של מומחי נדל”ן בברצלונה, כדוגמת אנשי UMBRELLA. אנשי החברה מכירים היטב את אנשי המקצוע בעיר, והם יוכלו ‘לשדך’ לכם את אלו שיעשו את העבודה הטובה ביותר, ובמחיר טוב.

ולפני סיום, חשוב לזכור: שפצו מבלי לפגוע במורשת

בברצלונה לא מעט בתים עתיקים או בעלי מבנה ואלמנטים ארכיטקטוניים בעלי משמעות רבה עבור המקומיים. כאשר אתם מחליטים, בייחוד כמשקיעים זרים, לשפץ דירה להשקעה בברצלונה, חשוב שתוודאו שהיא משופצת תוך שמירה על ‘הקסם’ העתיק שלה ועל האלמנטים שהופכים אותה למיוחדת.

להקפדה הזו שני תפקידים חשובים: האחד – היא תדאג לשמו על הצביון של הדירה ועל הקשר שלה לברצלונה (קשר שלעתים נבנה במשך יותר מ-150 שנים). השני – פגיעה במבנה העתיק או באלמנטים הייחודיים שלו, עשויה לא רק להכעיס את התושבים המקומיים, אלא להוריד מערכו של הנכס, על אף שהושקעו בו לא מעט כספים. זכרו זאת.