קטלוניה במתח. ברצלונה סוערת. זה הזמן להשקיע בנדל”ן?

ברצלונה, נמצאת לאחרונה בכותרות ולא בהכרח מסיבות טובות. כיצד משפיע המצב בבירת קטלוניה על שוק הנדל”ן המקומי

כך משפיעה הבחירה של ברצלונה על שוק הנדל”ן המקומי

ברצלונה, בירת קטלוניה ויעד חופשה המועדף על לא מעט ישראלים, עלתה לאחרונה לכותרת. לא בזכות השווקים הצבעוניים, המסעדות המקומיות, האדריכלות האופיינית או

חיי הלילה הסוערים. הפעם, הפכה ברצלונה למוקד התעניינות בינלאומי בעקבות משאל העם שהתקיים בה והמהומות שהתחוללו בעקבותיו. מהומות שהתמונות הקשות שצולמו במהלכן הופצו ברחבי העולם, באמצעות רשתות השידור והרשתות החברתיות. ישראלים רבים המתעניינים בהשקעות נדל”ן בחו”ל, שואלים את עצמם בימים אלה, האם זה הזמן המתאים להשקיע בברצלונה? בלתי אפשרי לספק תשובה חד משמעית לשאלה המורכבת הזו, אולם במאמר זה ננסה לשפוך מעט אור על מצבה הנוכחי של העיר ועל הזדמנויות החדשות שנוצרו בעקבותיו בשוק הנדל”ן המקומי, כתוצאה מהעצירה בעליית המחירים והירידה בביקושים.

אוקטובר 2017. ברצלונה סוערת

בתחילת אוקטובר 2017 התקיים בקטלוניה (הקהילה האוטונומית בצפון מזרח ספרד שבירתה היא ברצלונה), משאל עם ביוזמת הממשל המקומי. במשאל שבו השתתפו למעלה מארבעים ושניים אחוזים מתושבי קטלוניה, בחרו וכתשעים אחוז מהם לטובת התנתקות מספרד והפיכת של החבל לרפובליקה עצמאית. ממשלת ספרד ובית המשפט החוקתי שלה קבעו כי המשאל אינו חוקי, וכוחות המשטרה יצאו ביום המשאל לחסום את הדרכים אל הקלפיות, ולהחרים קלפיות ופתקי הצבעה, תוך שימוש באלות וירי כדורי גומי. תמונות האזרחים המדממים והשוטרים החמושים, הדהדו ברחבי העולם ולאחר כעשרה ימים של כאוס ולמעלה משמונה מאות פצועים, הודיעה ממשלת ספרד כי עלה בידה למנוע את הבחירות

Animated GIFs - Find & Share on GIPHY

השקט שלפני המהומה

המהומות על רקע משאל העם, שהפתיעו את כל מי שלא היה מודע למצבה המורכב של ברצלונה, התרחשו לאחר תקופה ארוכה של פריחה ושגשוג. ברצלונה, כמו שיודע כל מי שביקר בה או מתכנן לבקר בה בקרוב, היא עיר נמל משגשגת ושוקקת חיים, המושכת אליה תיירים מרחבי העולם. אולם בנוסף למוזיאונים, האטרקציות והכדורגל, נחשבה העיר ליעד מועדף גם עבור המשקיעים בנדל”ן. מלאי הנכסים המוגבל, האטרקטיביות עבור תיירים ולמשקיעים זרים הנהנים מתנאי משכנתא משופרים, והיציבות הפוליטית הביאו, עם היציאה מהמשבר שהחל בשנת 2008 לעליה רצופה במחירי הנכסים בברצלונה. הצפי הוא כי האירועים האחרונים שעברו על העיר, יגרמו לעצירה בעליות המחירים ויצרו לא מעט הזדמנויות לרכישת נדל”ן.

האם ברצלונה נרגעת?

בגדול, התשובה חיובית. הממשל המקומי של קטלוניה, ממשלת ספרד ואזרחי העיר מעוניינים להחזיר את המצב לקדמותו, עם עצמאות או בלעדיה, ולהחזיר מהר ככל האפשר את התיירים אל בתי הקפה של לה-רמבלה והדוכנים של שוק בוקריה. המצב בשוק הנדל””ן, מעט יותר מורכב. סדרת האירועים שעברה על העיר בתחילת אוקטובר, השפיעה באופן מיידי על השוק וגרמה להקפאה של מחירי הנדל”ן. איש אינו יכול לנחש כמה זמן יימשך המצב הזה, אולם ההשערות הרווחות הן כי לאחר שהתסיסה בקטלוניה ובבירתה ברצלונה תגיע לקיצה, עם עצמאות או בלעדיה שוק הנדל”ן יחזור לעלות.

דווקא עכשיו יותר כדאי להשקיע בברצלונה

ההאטה הצפויה בעליות מחירי הנדל”ן בברצלונה, הצפויה להגיע לעצירה מוחלטת יוצרת לא מעט אפשרויות חדשות והזדמנויות כדאיות עבר משקיעים בתקופה זו. בעיקר אם לוקחים בחשבון גם את הירידה בביקושים, שנוצרה בעקבות המצב הפוליטי. אחת ההשפעות החיוביות של הירידה בביקושים על כדאיות ההשקה בנדל”ן בברצלונה דווקא עכשיו, היא השיפור במצבם של המשקיעים מול בעלי הנכסים במהלך המשא ומתן. שיפור שבאפשרותו להפוך את השקעות הנדל”ן בברצלונה לכדאיות יותר מאי פעם.

איך להשקיע חכם בנדל”ן בברצלונה

השקעות נדל”ן בברצלונה מעולם פעם לא היו עסק פשוט. התמודדות עם שיטות מיסוי שונות מאלה שמוכרות לנו, ניצול נכון של המשכנתאות המוצעות בקטלוניה למשקיעים זרים, איתור נכסים איכותיים בעיר שנמצאת מעבר לים וסגירת כל הקצוות הם ללא ספק עסק למקצוענים, של חברת  AMBRELLA – המומחים להשקעות נדל”ן בברצלונה. בתקופות  של שינויים ותמורות, המקצוענות וההיכרות שלהם עם העיר, יוצרות ערך מוסף רב הרבה יותר, מאשר בתקפות שלוות.. לכן, אם הנכם מעוניינים להשקיע בנדל:”ן בברצלונה, לרכשו דירה במחיר נמוך יחסית, עם משכנתא נוחה, להשביח אותה ולמכור או להשכיר אותה לטווח ארוך. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום.