תהליך שיפוץ והשבחת נכס בברצלונה – איך זה קורה בפועל?

אחד הצעדים הראשונים שיעשה כמעט כל רוכש נכס להשקעה, נוגע להשבחתו: כולנו מעוניינים להרוויח תשואה כמה שיותר גבוהה מהנכס שלנו, ונוכל לעשות זאת על ידי שיפוץ ושיפור שלו, מה שיעלה את שוויו. ומה שנכון בנוגע לענף הנדל”ן בכללותו, נכון עוד יותר בשווקים כמו זה שמציעה ברצלונה: שוק צומח ומשגשג, שמושך אליו עוד ועוד קונים ושוכרים. שיפוץ והשבחת נכס בברצלונה יהיו, אם כן, מהלך חכם ברוב המקרים.

מתי מחליטים על שיפוץ והשבחת הנכס?

לכאורה מדובר בעניין פשוט: ברגע שרכשתם נכס – שפצו אותו. הרי זהו נכס מיד שנייה, שכנראה כבר גרו בו בעבר (לעתים בכמה ‘מחזורים’), ואך טבעי שהוא ישופץ כדי שיהיה מוכן לקראת הדייר הבא.

אך לא תמיד זה נכון. כשמתכננים שיפוץ, חשוב מאוד להגדיר מראש כמה תקצו לכך, כדי לא להגיע למצב שבו בסופו של דבר, לצד עלות רכישת הבית עצמו, תישארו עם סכום אדיר שיקזז לגמרי את כל התשואה הצפויה. לכן תכננו את הדבר היטב, בדקו כמה אמור לעלות השיפוץ ורק אז החליטו אם לעשות זאת. אגב, חשבו אם בכלל יש בכך צורך: לעתים הנכס שתרכשו יהיה במצב טוב למדי ולא יזדקק לשיפוץ.

כיצד מתבצע תהליך השיפוץ לאחר רכישת נכס בברצלונה?

באופן כללי, אין כאן הבדל משמעותי בהשוואה לשיפוץ והשבחת נכס בישראל. ברגע שהנכס שלכם, אתם יכולים לעשות בו כרצונכם (במסגרת הסביר כמובן) וכל עוד אינכם מוסיפים לו תוספות חיצוניות, אשר דורשות בדרך כלל אישורים מטעם הרשות המקומית.

ההבדל המשמעותי היחיד בין שיפוץ והשבחת נכס בברצלונה לבין מהלך דומה בישראל, הוא בקשר ביניכם לבין בעלי המקצוע. קשיי השפה וההבנה המעטה יחסית שרובכם מתמודדים אִתה מן הסתם בכל הנוגע לספרד, עלולים לגרום למצבים לא נעימים ולעסקאות לא הוגנות. הרי חאפרים ושרלטנים יש בכל מקום.

זו עוד סיבה טובה מדוע כדאי לכם לרכוש נכס באמצעות חברה המתמחה בנדל”ן מעבר לים, כדוגמת UMBRELLA, שעוסקת השקעות נדל”ן בספרד, בדגש על ברצלונה. אנשי החברה לא רק יסייעו לכם במציאת הנכס המתאים להשקעה, אלא ילוו אתכם גם לאורך תהליך השיפוץ, כולל במציאת אנשי המקצוע המתאימים ביותר.

אנשי UMBRELLA מכירים היטב את ענף הנדל”ן הספרדי ומעורים בו. הם יוכלו ‘לשדך’ ביניכם לבין שיפוצניקים, מעצבי פנים ואפילו אדריכלים מקומיים, כדי להבטיח שהעבודות יבוצעו על הצד הטוב ביותר, ברמה הגבוהה ביותר ולשביעות רצונכם.

כך או כך, הדבר החשוב ביותר הוא לבצע כל פעולה בחכמה, לאחר שבדקתם היטב את כל פרטי העסקה. אם לדעתכם ראוי לשפץ את הנכס, בדקו כמה יעלה לכם כל הסיפור – ורק לאחר שווידאתם כי מדובר במהלך משתלם, התחילו בעבודות לשיפוץ והשבחת נכס בברצלונה. ושיהיה בהצלחה!